Fájó térddel guggolni?

2017/05/31. - írta: ProfiEdző

Tudtad, hogy az első guggolást vizsgáló orvosi könyvet ’69-ben publikálták? Már akkoriban is arra jutottak, hogy a teljes mozgástartományban végzett guggolás megfelelő végrehajtás esetén nem károsítja a térdet! Hogy is van ez?

labnap.pngA tudomány a mai napig is tartja álláspontjátnoha, azóta számos tanulmány készült a témában.

Mi is az a teljes mozgástartomány?
Mikor a vízszintesnél lentebbre guggolunk. A kulcsszó a fokozatosság! - Tehát ne akarj egyből nagy súlyokat emelgetni guggolás közben. Szép lassan kell a terhelést adagolni az ízületeknek! guggolas.jpg

Míg nem megy kellőképpen magabiztosan a guggolás, használj fáslit a térdeidre a szalagok stabilizálására. A fejed pedig tekintsd a gerincoszlopod meghosszabbításának, tehát egyenes fejjel előre nézz!

Gyakran végezz egy lábas gyakorlatokat, hogy erősítsd a vaskos izmaidat – ettől sokkal biztosabb tartása lesz térdeidnek!guggolas2.jpg

A guggolást az orvoslás is használj, mint rehabilitációs gyakorlatot.

KissLife Fitness & Gym trénerei hasonlóan hasznos tanácsokat tartogatnak még a tarsolyukban!

Hogyha a blogra hivatkozol nálunk, akkor díjmentesen felmérik aktuális állapotodat, hogy személyre szabottan tudjanak veled foglalkozni.

hetfotoledzek.jpg

Címkék: edzés
komment

Migrénes vagy? Eddz!

2017/05/31. - írta: ProfiEdző

Neked is sűrűn van durva fejfájásod, ami még akár a lábadról is ledönt? Nem könnyű együtt élni a migrénnel, igaz? Sokan kutatják forrásának okát, és ennek során bebizonyították, hogy a súlyzós edzés nagy mértékben visszaveti a migrén tüneteit! migren.png

Eredetileg az irodai munka káros hatásainak megszüntetését vizsgálták Dániában, az NFA szervezet kutatói:

Súlyzós edzésterveket írtak ki mintegy 200 embernek, akiknek az ülőmunka az egészsége rovására ment. Egy kérdőívet kellett előtte kitölteniük, amiben sok résztvevő migrénre is panaszkodott.
migren2.jpg

Egy hónap után újra vizsgálták panaszaikat, és 30%-al kisebb migrénes görcsökről számoltak be, mint az első napon. Összességében 10 hetet vett igénybe a kísérlet, és a végső konzekvencia 56%-os javulást mutatott a migrénes fájdalmakat illetően! migren3.jpg

Edzéstervük nem a megerőltetésről szólt:
Heti 5×12 perc kardio mozgást végeztek, mellette pedig erőfejlesztő alapgyakorlatokat. 

Szeretnéd kiiktatni a migrént az életedből?

KissLife Sportközpont a te helyed!


Klimatizált, jól felszerelt, modern edzőterem, barátságos környezettel és profi segítséggel! Kell ennél több?

hetfotoledzek.jpg

komment

Mennyire van kihatással az edzésre a genetika?

2017/05/30. - írta: ProfiEdző

Te milyen mércével méred a teljesítményedet? Nem véletlen született az a mondás, hogy minden ember más. Az emberi genetika sok mindent befolyásol, ami alól az izomépítés sem kivétel. De mit is jelent ez pontosan? hipertrofia.jpg

Minden rosszindulat nélkül, szilárd meggyőződésem, hogy rendelkezni kell egy bizonyos fokú intelligenciával az emberi létet illetően.

Nagyon elenyésző százalékot hoz a kvótába azoknak a száma, akik nem gúnyosan méregetik a másikat. fat.jpg

Pedig sosem lehet tudni, hogy a bőven 100 kilót nyomó ember valóban csak lusta-e mozogni, vagy valami súlyos egészségügyi gonddal küzd-e. Ahogy azt sem lehet megmondani a látszat alapján, hogy ki mennyit edz.

Genetikánk ugyanis befolyásolja izmaink eredésének és tapadásának helyét, izomrostjaink számát, és csontjaink hosszát. De ez csak 30%-át teszi ki alakunk mivoltának, a többi 70%-ért pedig étkezésünkkel felelünk. mulher-forte-620x330.jpg

Mindezek mellett pedig attól is függ fejlődésünk, hogy milyen fehérje típusba tartozunk, és milyen szintű pajzsmirigy működésünk.

Mindent egybevetve tehát, edzhetsz te bárhogyan és bármennyit, nem feltétlen fogsz úgy fejlődni, mint a melletted álló. Mert például, ha alul működik a pajzsmirigyed, akkor nehezen fogsz tudni fogyni, akárhány órán át végzel aerob mozgást. intenzitas4.jpg

Fejlődésed stagnálása is a fentiek miatt következhet be, viszont hozzáértő segítséggel átlendülhetsz a holtponton! KissLife Sportcentrum érted van!

Modern és jól felszerelt edzőterem, profi segítség, barátságos környezet!

hetfotoledzek.jpg 

komment

Ezekkel helyettesítsd a cukrot!

2017/05/30. - írta: ProfiEdző

Mikor a cukorpótló édesítőszerekről van szó, mindenki gondolkodás nélkül rávágja: eritrit és a stevia. Ám az erdőben több fa van, mint az az út mentéről látszik! A legtöbb édesítő mivolta kézenfekvőbb mint gondolnád!
honey.jpg

Méz
Na ugye. Furcsa, hogy az emberek tetemes többségének a tea ízesítésén kívül megáll a mézzel való tudománya.

Azt pédául tudtad, hogy majd’ 70-féle gyógy- és fiziológiai hatása van a szervezetre? Lassú felszívódású édesítő, vitaminokban- és ásványi anyagokban gazdag, magas szénhidrát forrás! nyirfa.jpg

Xilytol nyírfacukor
Noha édesítés szempontjábó egyenértékű a cukorral, diabéteszben szenvedtől is használhatják, mert a glikémiás indexe elég alacsony. 

Nagyon jó energiaforrás, mert nem üres kalóriát tartalmaz. 

sussina.jpg

Szacharin
Kalóriamentes, és nagyjából 300-500× édesebb az íze a cukorénál, bár van egy kissé kesernyés mellékíze. Ráadásul ez volt az első mesterségesen előállított édesítőszer – 1879-ben.

Szeretnél még több hasznos táplálkozási tanácsot?
KissLife Fitness & Gym személyi edzői díjmentes tanácsadásban részesítenek, hogyha a blogra hivatkozol!

hetfotoledzek.jpg

Címkék: táplálkozás
komment

Te tornáztatod a talpad? - Érdemes!

2017/05/29. - írta: ProfiEdző

Logikusan belegondolva, talpaink folyamatos és nagyfokú terhelésnek vannak kitéve napi szinten. Azt tudtad például, hogy járás közben a súlyod majdnem másfélszerese nehezedik talpaidra? Ha többi izmunkat edzünk, a talpak izmai miért lennének kivételek? De mit is kell csinálni? talp0.jpg

Ami a lábat illeti, szám szerint 200 izomról beszélünk, 52 csontról és 66 ízületről.

Természetesen a fokozatos terhelés elve ugyanolyan fontos, mint más izmok edzése előtt: ne feledkezz meg a bemelegítésről!

talp.jpg

Nem kell annyira túl gondolni, némiképp hasonlatosak a gyakorlatok a vádliháshoz.

Párhuzamos lábfejekkel állj, az egyik lábadon lassan emelkedj fel lábujjhegyre és vissza, majd a másikkal – ismételd meg néhányszor. Utána az alaphelyzet marad, gördülj lábujjhegyről talpra és vissza 10-12 alkalommal.

Szintén párhuzamos lábfejekkel állj külső talpélre, a lábujjaidat pedig hajlítsd be és nyújtsd ki – szintén legalább 10-12 ismétléssel dolgozz. talp2.jpg

A következő gyakorlatot attól függően tudod végezni, hogy otthon fogod-e munkára talpaid, vagy az edzőteremben: vádli állványon és lépcsőn is tudod végezni.

Állj fel páros lábbal úgy az eszközre, hogy a sarkaid lelógjanak. Emelkedj lábujjhegyre, és kb 5 másodperc után lassan ereszkedj vissza annyira, hogy a sarkaid az eszköz síkja alatt állapodjanak meg – megnyújtva így a talpadat. Ismételd 10-15×! talp3.jpg

Utána pedig görgess egy teniszlabdát a talpad alatt.
Lábujjaidat se felejtsd el megmasszírozni vele, és a talpadon is legyél alapos!

További hasznos tanácsokért látogass el a KissLife Sportcentrumba! Klimatizált, modern, jól felszerelt edzőterem, barátságos hangulat, hozzáértő segítséggel!

hetfotoledzek.jpg

Címkék: edzés
komment

Edzés előtti top 3 energiaforrás

2017/05/29. - írta: ProfiEdző

Nem mindegy mit eszel edzés előtt. Ha túl sokat, ha túl keveset, mindkettő az edzés rovására megy. Hogy ne nyúlj mellé akkor sem, ha még kezdő vagy, hozztunk 3 olyan ételt, amit bátran ehetsz edzés előtt!top3.jpgBanános palacsinta
Gyorsan kész, és nem előzi meg nagy macera az előkészületeket. Ráadásul nincs szükséged másra, mint 1 banánra és 2 tojásra!

Üsd fel a tojásokat a turmixgépbe, és karikázd melléjük a meghámozott banánt. Miután kellőképpen péppé lettek, egy kókuszolajjal kinkent, felforrósított serpenyőben süsd ki a masszát.

Természetesen az ízharmóniát fokozhatod különböző plusz adalékokkal – mint a fahéj, vagy cukormentes lekvárral. top3_2.jpg

Zabkása
Szintén nagyon hamar készen van, ám annál több energiával lát el, hogy hatékony és eredményes edzéshez segítsen!

Amire szükséged lesz: 300 gramm aprószemű zabpehely, 2 evőkanál méz/édesítő, 200 gramm aszalt gyümölcs, 1 liter víz, és egy csipetnyi só.

Forrald fel a vizet, benne a sóval. Majd keverd bele a zabpelyhet és főzd, míg  be nem sűrűsödik – ez nagyjából 5 perc. Utána vedd le a tűzről, keverd bele a gyümölcsöket és a mézet. Miután kihűlt, fogyaszd egészséggel. top3_3.jpgKrumpli golyó
Ez már kicsit időigényesebb, viszont megéri belefektetni az időt, mert nagyon finom – és kevésbé szokványos.

Amik nélkül ne kezdj neki: 250 gramm főtt és megpucolt édesburgonya, 70 gramm zabpehelyliszt, némi édesítőszer, fahéj, és zsírszegény kakaópor/karob belehempergetni a golyókat.

Pépesítsd pürévé a főtt édesburgonyát, keverd mellé a többi felsorolt alapanyagot, majd dolgozd simára őket. Tedd be a hűtőbe, hogy összeérjenek, aztán pedig gyúrd golyóvá őket – de eleve készítheted formatálba is, amiből kiforgatva szeletelhető lesz, mint egy sütemény. 

hetfotoledzek.jpg

komment